AktualitātesJaunumiIzglītība

V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā īsteno starpdisciplinārās mācīšanās stundas problēmbalstītā pieejā

akV.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā aizritējis ikgadējais starpdisciplinārās mācīšanās rīts “(At)risini”, kurā, sadarbojoties divu mācību priekšmetu skolotājiem, skolēniem tika piedāvāta iespēja apgūt zināšanas, integrējot dažādus mācību priekšmetus. Šī mācīšanās pieeja veicina skolēnu problēmrisināšanas prasmes, sadarbību un radošumu, savienojot teoriju ar reālo dzīvi.

Kopā ar skolotājiem skolēni šogad risināja aktuālus problēmjautājumus, kas ietver tādus mācību priekšmetus kā sports un dabaszinātnes, latviešu valoda un dizains un tehnoloģijas, matemātika un sociālās zinības un citi. Mācību procesā skolēni guva dziļāku izpratni par dažādām tēmām, piemēram, kustību enerģiju, klimata pārmaiņām un . Bērni un jaunieši izstrādāja savus risinājumus un piedāvāja idejas, apvienojot zināšanas un atšķirīgu mācību saturu.

Šogad skolēni risināja 21 problēmjautājumu, kā, piemēram, “Kā kultūra un politika ietekmē valsts attīstību un iedzīvotāju labklājību?”, “Nākotnes skolotājs – cilvēks vai mākslīgais intelekts?, “Ko par manu veselību var pastāstīt viedierīce?”, “Kā svešvalodas ietekmē latviešu valodu?”.

Atsauksmes no skolēniem liecina, ka mācīšanās problēmbalstītā pieejā ir vērtīga, interesanta un aizraujoša. Iespēja piedalīties praktisku un saistošu uzdevumu – problēmjautājumu risināšanā palīdz veidot dziļāku saikni ar mācību saturu un izprast tā praktisko nozīmi. Savukārt, skolotāji uzsver, ka starpdisciplinārās mācīšanās diena palīdz attīstīt skolēnu prasmes, kas ir būtiskas nākotnes izglītībā un darba tirgū.