JaunumiIzglītība

Laimīgi skolotāji = veiksmīgi skolēni

Erasmus+ KA1 projekta “Happy Teachers Make Great Students” Nr: 2022-1-LV01-KA122- SCH-000073374 ietvaros šajā mācību gadā 6 VPKV pedagogi piedalījās starptautiskos apmācības kursos, guva jaunas  zināšanas un pieredzi, cēla savu kompetenci un dalījās ar kolēģiem, organizējot savstarpējās mācības šādos virzienos.

1.mērķis – meklējot veidu, kā stiprināt pedagogu un izglītojamo psihoemocionālo labsajūtu, kas palīdz skolotājiem attīstīt labāku emocionālo līdzsvaru, uzlabot koncentrēšanās spēju un mazināt stresu un kopumā pozitīvi ietekmē skolotāju darbu un attiecības ar skolēniem, jo skolotāju labsajūta un skolēnu rezultāti ir cieši saistīti. Šī mērķa realizēšanai 2 pedagogi – Ieva Bergmane un Sandra Blumberga izgāja jogas un meditācijas apmācību ‘’Yoga and Meditation for Educators: Be a Great Teacher, Be Your Best Self’’. Šo kursu laikā tika apgūtas prasmes, kā joga un meditācija var palīdzēt kļūt par labu skolotāju:

  • iegūts emocionālais līdzsvars: joga un meditācija palīdz skolotājam apzināti un efektīvi pārvaldīt savas emocijas, pārvarēt stresu un spriedzi;
  • gūta izpratne par savu lomu un mērķiem: joga palīdz skolotājiem gūt dziļāku izpratni par savu darbu. Tas ietver izpratni par savu rīcību un attieksmi, kā arī apzinātu pieeju pedagoģiskajiem mērķiem;
  • uzlabotas attiecības ar skolēniem: praktizējot jogu un meditāciju, skolotāji attīsta empātiju un izpratni par skolēniem, kas uzlabot attiecības un saziņu klasē, ļaujot skolotājiem labāk saprast skolēnu vajadzības un rīcības motīvus.

Emocionālā inteliģence, konfliktu menedžments un mobinga prevencija ir būtiski elementi, kas ievērojami uzlabo skolēnu labsajūtu, vairo iekļaušanu. Divi  pedagogi – Agnese Kārkliņa un Sangrita Upeniece apguva metodiku ‘’Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention’’ un jaunas idejas:

  • par empātiju un sapratni: mācot skolēniem attīstīt emocionālo inteliģenci, īpaši empātiju un sapratni, tiek veicināta labāka savstarpējā izpratne un komunikācija, kas palīdz novērst konfliktus un uzlabot attiecības;
  • saziņu un izpratni: izpratne par mobinga radītajiem riskiem un veidiem, kā to novērst, ir svarīga mobinga prevencijā;
  • kolektīvo atbildību: kolektīvā līdzatbildība skolēniem māca cieņu pret citiem, kas ir svarīgs aspekts mobinga prevencijā.
  1. mērķis – pakāpeniska 5 patstāvīgās mācīšanās soļu integrācija VPKV, ievērojot ikviena skolēna individuālās attīstības vajadzības, mērķtiecīgi virzot uz pašvadītu mācīšanos un paškontroles iemaņu pilnveidi, uzņemoties atbildību par paveikto tika realizēts 1 pedagoga – Ilonas Incenbergas apmācības kursā ‘’Web Solutions for the Classroom’’, kur sadarbībā ar dažādu Eiropas valstu kolēģiem tika gūta praktiska pieredze dažādu IT rīku lietošanā, kā arī apgūta metodika, kā mācīt skolēnus pa soļiem, jo IT rīki ir elastīgi un pielāgojami ikvienam, nodrošinot individuālu pieeju mācību procesam. Tie sniedz skolēniem iespēju būt aktīviem dalībniekiem savā mācīšanās pieredzē, tādējādi veicinot pašvadītu mācīšanos un paškontroli.
  2. mērķis – VPKV mācību procesa individualizācija un diferenciācija realizēts 1 pedagoga Ineses Reisas kursu apmācībā ‘’Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History’’. Kursos apgūtās zināšanas par mācīšanās pieredzi caur dabu un vēsturi piedāvā bagātīgu un daudzveidīgu bāzi mācību procesa individualizēšanai un diferencēšanai VPKV. Šāda veida pieeja uzlabo skolēnu interesi un motivāciju, ņemot vērā viņu individuālās vajadzības un mācību stilu.
  • Mācības dabā: vides izmantošana, āra aktivitātes, dabas vērošana ļauj skolēniem piedalīties praktiskās aktivitātēs, kas pielāgotas viņu individuālajām spējām un interešu jomām.
  • Vēstures stāsti, ‘’dzīvā vēsture’’, radošo uzdevumu, projekta darbu izstrāde ļauj pielāgot mācības saskaņā ar skolēnu interesēm un spējām.
  • Diskusijas par aktuālajiem jautājumiem: izmantojot dabas un vēsturisko kontekstu, VPKV mācību procesā rīko diskusijas un debates, ļaujot skolēniem paust savu viedokli un dalīties ar to, veicinot unikālas mācības ikvienam skolēnam.