Lai izveidotu spēcīgu Kuldīgas novada zīmolu, veiksmīgi uzrunātu esošos un potenciālos iedzīvotājus, investorus un tūristus, kā arī definētu rezultātu, kas novadam jāsasniedz ar plašākām mārketinga aktivitātēm, Kuldīgas novada mārketinga un sabiedrisko attiecību komanda sadarbība ar aģentūru WKND izstrādā zīmola un mārketinga stratēģiju, kā arī komunikācijas plānu turpmākiem pieciem gadiem.
Šobrīd noslēdzies pirmais no pašvaldības mārketinga un komunikācijas stratēģijas izveides posmiem – izpēte, intervijas ar pašvaldības darbiniekiem un plašākas darba grupas gan Kuldīgā, gan Skrundā.
Sadarbība ar aģentūras WKND stratēģisko direktoru Edgaru Pētersonu organizētas padziļinātas intervijas ar pašvaldības un iestāžu darbiniekiem, NVO pārstāvjiem un novada iedzīvotājiem, kopumā aptuveni 30 cilvēkiem. Tāpat analizēta vēsturiskā komunikācija un mārketinga materiāli, plānošanas un stratēģiskie dokumenti, novada veiktie pētījumi un publiski pieejamā nozares informācija, auditorijas, kā arī citu novadu komunikācijas dizaina, produktu un mārketinga materiāli.
Balstoties uz iegūtajiem secinājumiem, sācies darbs pie zīmola platforma izveides – pozicionējuma, vīzijas, solījuma. Tā gaitā notikušas darba sesijas Skrundā un Kuldīgā, kurā piedalījās aptuveni 50 cilvēki – diskutējot par zīmola platformu un izpētes posma secinājumiem, novada zīmola stiprajām pusēm un iespējām. Darba grupas analizējušas gan Kuldīgas novada zīmolu, gan īpašu vērību pievērsušas arī Skrundas identitātei un pilsētas lomai vienotā Kuldīgas novada stāstā.
Stratēģijas izstrādes otrajā posmā notiks mārketinga plāna izstrāde – mārketinga mērķu definēšana zīmolam, nodaļām, iestādēm un novada funkcijām; mērķauditoriju izvēle, racionālo un emocionālo argumentu, vērtību, piedāvājuma izstrāde katrai mērķauditorijai. Tāpat tiks definēti rezultāti, kas novadam jāsasniedz ar plašākām mārketinga aktivitātēm, kurās ietilpst ne tikai komunikācija, bet arī pilsētvides uzlabošana, pakalpojumu attīstība, mērķtiecīga iedzīvotāju izglītošana un citas aktivitātes. Gada izskaņā notiks arī mārketinga plāna publiskā apspriešana
Kuldīgas novada Mārketinga komunikācijas plāna izstrādi 2024 – 2029. gadam, kas definē vienotu novada tēlu, nosaka piemērotākās mērķauditorijas un komunikācijas taktiku, plānots pabeigt 2024. gada sākumā.