Skolēnu brīvlaiks ir viens no aktīvākiem brīžiem, kad pedagogi papildina savas profesionālās zināšanas. Š.g. 10.martā Kuldīgas Centra vidusskolā tikās gandrīz visu novada skolu sākumskolas pedagogi, lai dalītos ar savu profesionālo pieredzi 10 metodisko ideju darbnīcās “Radu, rādu un rosinu!”, kā arī iepazinās ar jauniem mūsdienīgiem mācību līdzekļiem no izdevniecības “Skolas Vārds”.
Kolēģi no Alsungas Mākslu pamatskolas savā darbnīcā parādīja dažādas idejas un paņēmienus, kā iedzīvināt suitu kultūras mantojumu ikdienas mācību procesā. Kuldīgas Centra vidusskolas sākumskolas skolotājas pastāstīja un praktiski demonstrēja, kā dažādos veidos organizēt atgriezenisko saiti latviešu valodas, matemātikas un dabaszinību mācību stundās. Savukārt par savu pieredzi un izaicinājumiem darbā ar bērniem, kam ir autiskā spektra traucējumi vai mācīšanās traucējumi, dalījās Turlavas pamatskolas un Indriķa Zeberiņa Kuldīgas pamatskolas skolotāji.
Praktiskā darbošanās kolēģus sagaidīja Vilgāles sākumskolas darbnīcā “Skaņu ciems”, Skrundas pamatskolas darbnīcā “Lasītprieks”, bet Viļa Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas darbnīcā sākumskolas skolotājus iepazīstināja, kā ar numikonu palīdzību var aizraujoši mācīt matemātiku. Par to, kā veicināt sadarbības prasmes vizuālās mākslas stundās, savu pieredzi rādīja Vārmes pamatskolas skolotāja. Kā mācību procesu ikdienā padarītu aizraujošāku ar interesantiem un bērniem saistošiem uzdevumiem, pedagogi uzzināja,ak apmeklējot Kabiles pamatskolas darbnīcu. Par to, cik mācību procesa apguvei ir svarīgs klusums klasē un kā to caur dažādiem paņēmieniem mācīt skolēniem, savu pieredzi parādīja Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolas skolotāja.
Kā atzina paši skolotāji, šādas jomas aktivitātes pievienotā vērtība ir iespēja, kā vēl labāk iepazīt savus kolēģus, jo mūsu pašu labā prakse tiek popularizēta savā novadā. Sākumskolas skolotāji ne tikai dalījās ar metodiskie materiāliem, bet arī papildināja personīgās ideju bankas, guva apstiprinājumu, ka strādā un domā līdzīgi kā citi, bet var dažādībai aizņemties un pielietot arī citu pārbaudītas metodes.
Katras darbnīcas vadītāja vai vadītājas ir pelnījušias uzslavu par savas vai savas skolas labās prakses parādīšanu un izstāstīšanu pārējām. Lai šī gada metodiskā diena “Radu, rādu un rosinu!” rosina pedagogus savā ikdienas darbā ieviest kaut ko no kolēģu labās prakses!
Kuldīgas novada sākumskolas jomas koordinatore
Indra Tīruma