Latvijas uzņēmumi aicināti pieteikties “Expo 2025 Osaka” digitālajam katalogam

Starptautiskajā izstādē “Expo 2025 Osaka” Latvija kopā ar Lietuvu tiks pārstāvēta vienotajā Baltijas paviljonā, kurā abu valstu eksportējošos uzņēmumus izcels digitālā veidā. Latvijas un Lietuvas uzņēmumi, kuriem ir interese par Japānas tirgu, aicināti iesniegt informāciju par uzņēmumiem un to produktiem izvietošanai paviljona digitālajā katalogā.
Digitālajam katalogam ir atsevišķi izstrādātas divas sadaļas – B2C, kas vērsta no uzņēmuma tiešajam pircējam un B2B, kas vērsta no uzņēmuma uz uzņēmumu. B2C sadaļa ar aicinājumu “Go Collect The Things We Love” prezentēs dažādus Baltijas dzīvesstila produktus, savukārt B2B sadaļa ar aicinājumu “Connect for a Business” prezentēs uzņēmumus no prioritārajām nozarēm Japānas tirgū: IKT; pārtika; viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; viedā enerģija un mobilitāte; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un biofarmācija; būvniecība un būvmateriāli; kokapstrāde un mēbeļu ražošana; dizains un radošās industrijas.
B2C kataloga sadaļai – katrs uzņēmums, kas vēlas tikt prezentēts digitālajā katalogā, var iesniegt līdz 3 produktiem, kuri atbilst “Expo 2025 Osaka” virstēmai “Nākotnes sabiedrības veidošana mūsu dzīvēm” (Designing Future Society for Our Lives) un apakštēmai “Dzīvību glābšana”(Saving lives).
Lai uzņēmuma piedāvātie produkti un pakalpojumi tiktu izvietoti digitālajā katalogā, uzņēmumam ir jāatbilst zemāk minētajiem kritērijiem:
- Uzņēmumam jābūt reģistrētam vismaz 2 gadus;
- Iepriekšējā gada (2023) apgrozījumam jābūt vismaz 120 000 EUR;
- Uzņēmumam jābūt savus produktus un pakalpojumus eksportējošam. Priekšroka tiem uzņēmumiem, kuri jau eksportē uz Japānu;
- Uzņēmumam jābūt reprezentatīvai un profesionāli izstrādātai mājas lapai., kas ietver:
– Iespēju iegādāties produktus e-veikalā un maksājumu veikšanu ar karti vai citiem digitālajiem maksājumiem (B2C kataloga sadaļai);
– Informāciju vairākās valodās, no kurām viena ir angļu;
– Skaidri norādītu informāciju par produktu sūtīšanas izmaksām uz klienta izvēlētu valsti un precīzu adresi (piemēram, Japāna). Ja gadījumā uzņēmums šobrīd vēl nenodrošina piegādi uz Japānu, tad, piesakoties Expo digitālajam katalogam, tas apliecina, ka līdz š.g. 13. aprīlim tiks parādītas piegādes izmaksas uz Japānu (B2C uzņēmumiem un B2B, ja to paredz piedāvājums);
– Skaidri norādītu informāciju par piegādi, preču iegādes noteikumiem un atgriešanas iespējām (B2C kataloga sadaļai)
– Uzņēmuma piedāvātās preces un pakalpojumi ir ražoti, radīti vai kopradīti Latvijā;
– Uzņēmumam ir laba reputācija publiskajā telpā;
– Uzņēmuma produktiem ir jāatbilst Latvijas, ES un Japānas (ja attiecināms) ražošanas standartiem;
– Uzņēmums nav iekļauts sankciju sarakstos.
Kā iesniegt informāciju par uzņēmumu produktiem/pakalpojumiem?
Līdz š.g. 13. Martam uzņēmumi aicināti aizpildīt pieteikuma anketu šeit: https://weareone.shop/pieteikties/
Informācija (uzņēmuma un produktu apraksti, kontaktinformācija, attēli) jāiesniedz atbilstoši anketā norādītajām tehniskajām prasībām.
“Expo 2025 Osaka” ir pasaulē nozīmīgākā valsts tēla veidošanas un eksportspējas veicināšanas izstāde, kas risina ne tikai ekonomiskus, bet arī pasaulei nozīmīgus sociālos jautājumus. Izstādē piedalīsies 160 valstis, 9 starptautiskas organizācijas un plānots, ka izstādes norises laikā no š.g. 13 aprīļa līdz 13. oktobrim to apmeklēs vairāk nekā 28 milj. apmeklētāju no visas pasaules. Latvija šajā izstādē tiks pārstāvēta vienotajā Baltijas paviljonā, kas tiek veidots kopā ar Lietuva un kura devīze ir “We Are One”. Par LIAA izstrādāto Expo biznesa programmu vairāk var uzzināt šeit: https://www.liaa.gov.lv/lv/jaunumi/expo-2025-osaka-japana